چرا تمارض نکنیم؟

چرا تمارض نکنید؟
5
(4)

چرا تمارض نکنیم؟

گاهی افراد خودشان دوست دارند بیمار بشوند

لطفاً تمارض(اظهار کسالت) نکنید!

در موارد متعددی اغلب افراد چون نمی‌توانند نه بگویند. و زمانی که نمی‌خواهند در یک مراسمی شرکت کنند.یا کاری را که بر عهده آنها گذاشته شده است، انجام دهند. یا برای فرار از موقعیت‌های ناخوشایند، یا برای برانگیختن حسّ ترحّم دیگران، و در موارد بیشتری برای جلب توجه که اغلب در میان کودکان و بعضاً خانم‌ها دیده می‌شود، برای خود یک بیماری می‌تراشند. و به عبارتی تمارض می‌کنند.

حتماً شما هم با این گونه افراد در اطراف زندگی خود برخورد داشتید، شاید در نگاه اول شوخی به نظر برسد وصرفاً تظاهر به بیماری و تمارض می‌کنند، امّا وقتی به شرایط این افراد دقّت کنید، متوجه خواهید شد که این افراد واقعاً به خواسته ناآگاهانه خودشان رسیده‌اند و در واقعیت هم حال و روز خوشی ندارند و بیماری را تجربه می‌کنند. شما را خبر ندارم ولی خودم نمونه‌های فراوانی را شاهد بوده‌ام.

قدرت کلام و ناخودآگاه را جدی بگیرید

این افراد چون از قدرت کلام و ناخودآگاه خود، آگاهی کافی ندارند، بصورت ناآگاهانه، به ناخواسته خودشان که بیماری و احساس ناخوشایند است توجّه و تمرکز دارند و با این کار درخواست بیماری می‌کنند و همین اتفاق هم رخ می‌دهد و بیماری را به شکل‌های مختلف در جسم و جان خودشان تجربه می‌کنند.

بیماری مزیت هایی دارد!

دکتر جان هریسون می‌نویسد: بسیاری از مردم فقط به این دلیل به پزشک مراجعه می‌کنند که نشانه‌های حاد بیماری‌شان تخفیف پیدا کند تا بتوانند بیماریشان را تحمل کنند. طبق گزارشات، فقط 30 درصد از بیماران، به توصیه‌های پزشکان خود عمل می‌کنند. چرا که خیلی‌ها دوست دارند بیمار باشند چون بر این باورند که این بیماری برایشان مزیّت‌هایی دارد.

*تمارض:خود را به بیماری زدن

منبع: کتاب تئوری جوهر در آب و جذب سلامتی،نویسنده: علی عباسی

نویسنده: علی عباسی| هیات تحریریه راز تیوان

 

34% -
جدید
99,000 تومان

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *