10روش برای فعال کردن مغز

روش های فعال کردن مغز
5
(11)

چگونه مغز خود را فعال کنیم؟تا بتوانیم از توانایی های مغزمان به خوبی استفاده کنیم؟

10روش برای فعال کردن مغز

روش های فعال کردن مغز

1 – کتاب بخوانید:

یک کتاب را انتخاب کنید کتابی با موضوعی کاملا جدید موضوعی که تاکنون در مورد آن اطلاع نداشتید . هرهفته در یک موضوع جدید کارشناس و خبره شوید . با این کار نه تنها ورزش می کنید ، بلکه به این همه ناشر و نویسنده ایرانی هم که بازاری برای فروش کتاب هایشان پیدا نمی کند کمک می کنید!

2- بازی کنید:

بازی راه بسیار خوبی برای مغز شماست. که مهارت هایش را به امتحان بگذارد. سودوکو و جدول کلمات و بازی های الکترونیکی که این روزها در موبایل ها به وفور یافته شده و می توانند به بالا رفتن مهارت های مغز شما و تقویت حافظه تان کمک کنند.
این بازی ها خودشان هم نوعی تفریح هستند . البته زمانی شما از این بازی ها بیشترین سود را می برید که روزی چند دقیقه با آنها وقت بگذرانید، نه ساعت ها.

3- از دست مخالفتان استفاده کنید:

هر از گاهی یک روز را اختصاص دهید به استفاده از دست مخالفتان .
اگر دست چپ هستید با دست راستتان در را باز کنید. اگر دست راست هستید تلاش کنید کلید را با دست چپ بچرخانید . همین کار ساده باعث می شود مغزتان راه های جدیدی ایجاد کند. ساعتتان رادر دست چپتان ببندید تا یادتان بماند که از دست مخالفتان استفاده کنید.

4- شماره تلفن حفظ کنید:

این تلفن های امروزی هم گاهی دردسرند. درحافظه این تلفن ها می توان همه اطلاعات را ذخیره کرد . برای همین است که این روز ها دیگر کمتر کسی شماره تلفن حفظ می کند. در صورتی که حفظ کردن شماره تلفن تمرین خیلی خوبی برای مغز است. هرروز یک شماره جدید یاد بگیرید.

5- برای مغزتان غذا بخورید:

مغز شما به چربی های سالم نیاز دارد . روغن های ماهی،خشکبار،دانه های مغذی و روغن زیتون جزو این دسته از غذا ها هستند. شروع کنید به خوردن این گونه غذاها واز خوردن چربی های اشباع شده پرهیز کنید.

6- خرق عادت کنید:

اغلب مردم عادت هایشان را دوست دارند . وقت کشی ها و تفریحاتی که میتواند تا ساعت ها ادامه پیدا کنند. اما هرگاه چیزی تبدیل به طبیعت دوم انسان شد، دیگر مغز برای انجام دادن آن انرژی نمی سوزاند .
اگر واقعا میخواهی مغزتان جوان بماند با عادت هایتان مبارزه کنید . در ها را با دست مخالفتان باز کنید و دسرتان را قبل از غذا بخورید. همه این کارها باعث میشود مغزتان از خواب بیدار شود و دوباره دنیا را ببیند.

7- از راه های متفاوت بروید:

به هر کجا که میخواهید بروید از راهی متفاوت و جدید بروید. همین تغییر کوچک در عادت های روزانه باعث می شود برای مغزتان در پیدا کردن مسیر ها تمرین کند. اگر همیشه از یک سمت خیابان راه می رفتید به سوی دیگر خیابان بروید. وارد مغازه های جدید شوید و خلاصه هر کاری که عادت های روزانه شما را می شکند انجام دهید.

8- یک مهارت جدید کسب کنید:

یاد گیری یک مهارت کاری جدید باعث می شود بخش های مختلفی از مغز شما به کار بیفتد. با این کار حافظه تان هم بازی می شود ، شما مهارت های جدیدی یاد می گیرید که به شما کمک می کند کار های متفاوت انجام دهید.

9- فهرست تهیه کنید:

فهرست ها خارق العاده اند. تهیه ی فهرست به شما کمک می کند موارد مختلف را به هم پیوند دهید . فهرستی از همه ی مکان هایی که به آن سفر کرده اید تهیه کنید. نام همه غذا هایی که تاکنون چشیده اید روی کاغذ بیاورید.
از بهترین هدایایی که تا به حال دریافت کردید فهرست تهیه کنید . هر روز یک فهرست تهیه کنید تا حافظه تان شخم بخورد اما حواستان هم جمع باشد که خیلی به این فهرست ها تکیه نکنید.فهرست تهیه کنید امّا بدون آن خرید بروید. فهرست را وقتی استفاده کنید که هر چه به ذهنتان می رسید خریدید.

10- یک تفریح جدید پیدا کنید :

یک مهارت جدید پیدا کنید که زیاد گران نباشد . عکاسی با دوربین دیجیتال ، نقاشی، ساز زدن، روش جدید در آشپزی یا نوشتن می توانند گزینه های خوبی برای شما باشد. رو

 

ترجمه و گردآوری: هیات تحریه راز تیوان | علی عباسی

گردآوریش های فعال کردن مغز

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 11

2 نظر در “10روش برای فعال کردن مغز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *