چگونه در زندگی از قانون جذب استفاده کنیم؟

چگونه در زندگی از قانون جذب استفاده کنیم؟
5
(3)

اگر می خواهید بدانید که چگونه از قانون جذب در زندگی خودتان به نحو مطلوب استفاده کنید،در این مقاله  با راز تیوان همراه باشید.

قانون جذب نشان می دهد که می توانید از طریق افکار و اعمال خود چیزهای مثبت یا منفی را وارد زندگی خود کنید. این موضوع بر این تئوری تکیه دارد که همه چیز از انرژی تشکیل شده است.بنابراین نوع انرژی که شما خارج می کنید به شما باز می گردد. اگر آماده‌اید از قانون جذب استفاده کنید تا به کائنات بگویید چه می‌خواهید.با ایجاد یک ذهنیت مثبت شروع کنید، تا بتوانید انرژی مثبت بفرستید. سپس برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنید.

روش اول:
ایجاد یک ذهنیت مثبت

1.رویاهای خود را در حال تحقق تجسم کنید.

برای استفاده از قانون جذب در زندگی،چشمان خود را ببندید و خود را در حال زندگی درشرایط مورد نظر خود تصور کنید. تصور کنید که کار رویایی خود را انجام می دهید.استعدادهای خود را نشان می دهید.یا به داخل ماشین جدید خود می روید. این کار را هر روز انجام دهید تا نیت خود را محکم کنید و آنها را یک قدم به واقعیت نزدیک کنید.
 همیشه خود را موفّق تصور کنید. برای مثال، تصور کنید که در محل کار خود ترفیع می‌گیرید.نه اینکه فقط به فعالیت‌های روزانه‌تان بپردازید. شما نمی خواهید فقط شغل را بدست آورید. شما می خواهید در آن برتر باشید.

2.روی چیزهایی که در زندگی می خواهید تمرکز کنید، نه چیزهایی که کم دارید.

به ماشین قدیمی و خراب خود فکر نکنید.در عوض، خود را در حال رانندگی یک ماشین جدید تصور کنید. این امر به جای آنچه که می خواهید حذف کنید، بر آنچه می خواهید وارد زندگی خود کنید تمرکز می کنید. این پیام را به کائنات می فرستد که انتظار دارید اتفاقات خوبی بیفتد!(قانون انتظار)

• ایده پشت این موضوع این است که آنچه شما به آن فکر می کنید همان چیزی است که در زندگی خود می خواهید. بنابراین اگر فکر می کنید “کاش ماشینی داشتم که همیشه خراب نمی شد”، هنوز روی ماشین قدیمی خود تمرکز می کنید، نه ماشین جدید.
• به عنوان مثال دیگر، با خود فکر کنید: “من سخت درس می خوانم تا نمره خوبی بگیرم” به جای اینکه “امیدوارم در این ترم مردود نشوم.”

3.خواسته های خود را با عبارات مثبت بیان کنید.

مهم است که از عباراتی که بر کلمات منفی مانند «نه»تکیه می‌کنند تا خواسته‌هایتان را بیان کنند، مانند «نمی‌خواهم شغلم را از دست بدهم» اجتناب کنید. به طور مثال، کلماتی را برای آنچه می‌خواهید استفاده کنید تا از جذب چیز نادرست جلوگیری کنید. به عنوان مثال، “من نمی خواهم ببازم” کلمه “باخت” را ارسال می کند، در حالی که “من می خواهم برنده شوم” کلمه “برد” را ارسال می کند.
نکته: قانون جذب نشان می‌دهد که کائنات به کلماتی که استفاده می‌کنید اهمیت می دهد، نه هدفی که در پشت آنها وجود دارد. این بدان معناست که “بدون بدهی” ممکن است منجر به دیدن “بدهی” در جهان شود.

4.شکرگزاری خود را برای آنچه در حال حاضر دارید ابراز کنید.

شکرگزاری نزدیکترین فرکانس به قانون جذب و تحقق خواسته های شماست.قدردانی از چیزهای خوب در زندگی به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشیدو از طرز فکر مثبت شما حمایت می کند. چیزهایی را که بخاطرشان سپاسگزار هستید با صدای بلند فهرست کنید یا آنها را در یک دفتر خاطرات سپاسگزاری بنویسید. علاوه بر این، از افراد برای چیزهای خوبی که به زندگی شما اضافه می کنند تشکر کنید.
 به عنوان مثال، هر روز صبح قبل از بلند شدن از رختخواب، 3 چیز را بنویسید که بابت آنها سپاسگزار هستید. این به شما کمک می کند روز خود را با روحیه خوب شروع کنید.

5.حداقل 5 دقیقه در روز مدیتیشن کنید تا سطح استرس خود را کاهش دهید.

استرس بخشی طبیعی از زندگی است، اما بیش از حد می تواند طاقت فرسا باشد. استرس های روزانه خود را با یک مدیتیشن کوتاه که هم ذهن و هم بدن شما را آرام می کند، از بین ببرید. چرا که یکی از شرایط لازم برای بالا  بردن ارتعاش و جذب خواسته ها و قانون جذب آرامش و حس خوب است. برای یک مدیتیشن ساده، در یک موقعیت راحت بنشینید، سپس چشمان خود را ببندید. روی تنفس خود تمرکز کنید، اجازه دهید افکارتان بیایند و بروند.
 می توانید مراقبه های هدایت شده را به صورت آنلاین یا از طریق برنامه هایی مانند Calm، Headspace یا Insight Timer پیدا کنید.
 مدیتیشن همچنین می تواند به شما کمک کند تا از وضعیت عاطفی خود آگاه تر شوید، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا احساسات خود را به طور مؤثرتری تنظیم کنید.
 مدیتیشن به طور موثر نیاز به تمرین دارد.

6.نگرانی های خود را با افکاری در مورد اینکه چطور ممکن است اوضاع درست پیش برود جایگزین کنید.

نگرانی می تواند باعث شود آنچه را که می خواهید از آن دوری کنید آشکار کنید. هنگامی که نگرانی‌ها اتفاق می‌افتد، آنها را با سؤال از احتمال وقوع آنها به چالش بکشید. سپس، در مورد آنچه در گذشته در هنگام نگرانی رخ داده است، فکر کنید. در مرحله بعد، در نظر بگیرید که اگر افکار نگران کننده شما واقعاً اتفاق بیفتند، بدترین سناریو چقدر بد خواهد بود. احتمالاً متوجه خواهید شد که در درازمدت این معامله چندان مهم نیست.

 

 برای مثال، فرض کنید نگران هستید که در حین ارائه یک درس یا سخنرانی، خود را خجالت زده کنید. احتمال وقوع آن چقدر است؟ آیا قبلا اتفاق افتاده است؟ اگر شما به هم ریخته باشید، آیا واقعاً مهم است؟ آیا هنوز یک سال بعد به آن فکر می کنید؟ احتمالاً متوجه خواهید شد که نگرانی شما واقعاً مشکل بزرگی نیست.
همچنین به شما کمک می کند تا به زندگی خود در 5 یا 10 سال آینده فکر کنید. آیا در آن زمان چیزی که شما نگران آن هستید اهمیت خواهد داشت؟ احتمالا نه. به عنوان مثال، ممکن است نگران رد شدن در یک آزمون باشید، اما احتمالاً تا 5 سال دیگر حتی آزمون را به خاطر نخواهید آورد.
نکته: اگر نمی‌توانید نگرانی خود را متوقف کنید، افکار نگران‌کننده خود را در یک دفترچه یادداشت کنید. سپس، دفتر را کنار بگذارید تا افکارتان از ذهنتان دور نشوند.

7.به خودتان زمان بدهید تا یاد بگیرید چگونه مثبت بمانید زیرا ممکن است سخت باشد.

در ابتدا، مثبت نگه داشتن افکارتان برای شما سخت خواهد بود. طبیعی است که افکار منفی به سمت شما برگردد. با این حال، می توانید با رویارویی عمدی با افکار منفی، به خود کمک کنید تا بر روی مثبت تمرکز کنید. آنها را به رسمیت بشناسید، آنها را کنار بگذارید، سپس آنها را با چیز مثبت جایگزین کنید. با تمرین، می توانید به مرور زمان مثبت تر شوید.

برای مثال، ممکن است خود را در این فکر بیاندازید که “من به سختی کار می کنم، اما به نظر می رسد به جایی نمی رسم.” یک لحظه خود را متوقف کنید و به این فکر کنید که چرا این فکر را در سر دارید. سپس، موارد مثبتی را که در حین کار روی این هدف تجربه کرده اید، فهرست کنید، مانند یادگیری چیزهای جدید یا داشتن تجربیات جدید. در نهایت، انتخاب کنید که چیز مثبتی را در موقعیت ببینید. ممکن است به خود بگویید: “من به مرور زمان بهتر می شوم و به پیشرفتم افتخار می کنم.”
پس از مدتی، افکار مثبتی که در سطح خودآگاه انتخاب می‌کنید بخشی از ضمیر ناخودآگاه شما می‌شوند و تفکر مثبت برای شما خودکارتر می‌شود.

 

روش دوم:اقدام کردن

 

1.یک تابلوی چشم انداز برای زندگی که می خواهید ایجاد کنید.

کلمات و تصاویر را از یک مجله برش دهید، تصاویر را چاپ کنید یا از عکس ها برای ایجاد یک کلاژ از آنچه می خواهید استفاده کنید. کلاژ خود را در محل زندگی خود آویزان کنید، جایی که بتوانید هر روز آن را ببینید. سپس، به تابلوی چشم انداز خود برای الهام گرفتن روزانه برای کار در جهت هدف خود نگاه کنید.تکنیک تابلوی آرزوها یکی از بهترین روشهای جذب خواسته و استفاده عالی از قانون جذب در زندگی است.
برای مثال، می‌توانید عکس‌هایی از خانه‌ای که دوست دارید، ماشینی که می‌خواهید، عنوان شغلی که می‌خواهید و یک زوج عاشق اضافه کنید.
به یاد داشته باشید، تخته بینایی یک عصای جادویی نیست. برای به دست آوردن آنچه می خواهید، باید کاری انجام دهید تا به آن برسید.

2.اهداف خود را بنویسید و هر روز به این لیست نگاه کنید.

برای فعال کردن قانون جذب در زندگی خودتان ،به اهدافی که می خواهید در زندگی به آنها برسید فکر کنید. آنها می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. آنها را روی یک ورق کاغذ یادداشت کنید و این لیست را در جایی قرار دهید که هر روز آن را ببینید، مانند روی آینه حمام یا روی یخچال. مطمئن شوید که هر روز به این اهداف فکر می کنید تا بتوانید متمرکز بمانید و در مسیر دستیابی به آنها باشید!

 

3.هر روز یک کار کوچک انجام دهید تا به هدف خود برسید.

با تعیین هدف شروع کنید که 15 دقیقه در روز را صرف دنبال کردن هدف خود کنید. سپس، از آنجا به سمت بالا حرکت کنید. برای پیگیری پیشرفت خود، فهرستی از گام‌های کوچکی که باید در جهت هدف خود بردارید تهیه کنید، سپس هنگام انجام آن‌ها را بررسی کنید. این اقدامات کوچک به شما کمک می کند تا نتایج بزرگی داشته باشید!
نکته: سعی کنید هر روز در زمان مشخصی روی هدف خود کار کنید. برای مثال، ممکن است هر روز صبح 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا روی هدف خود کار کنید. به طور مشابه، می توانید نیمی از ساعت ناهار خود را هر روز صرف پیگیری هدف خود کنید.

4.خود را در قبال کاری که برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهید مسئول بدانید.

برای خود توقعات تعیین کنید و زمانی که آنها را برآورده نکردید تصدیق کنید. سپس، بررسی کنید که چرا تلاش کردید تا انتظارات خود را برآورده کنید و تصمیم بگیرید که آیا باید تغییراتی ایجاد شود یا خیر. مثلا؛ برای تلاش سختی که برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهید، به خود پاداش دهید.
به عنوان مثال، فرض کنید هدف خود را تعیین کرده اید که هر روز یک ساعت برای رسیدن به هدف خود کار کنید، اما فقط در روز اول آن را دنبال کرده اید. بپذیرید که شما کار را انجام نداده اید، اما همچنین در نظر بگیرید که آیا نیاز به کاهش دارید. شاید 15 دقیقه در روز تلاش کنید تا ببینید آیا می توانید به آن هدف برسید یا خیر.

5.چیزهایی را که نیاز دارید و می خواهید از دیگران بخواهید.

این تنها راهی است که آنها بدانند شما از آنها چه انتظاری دارید. هیچ کس نمی تواند ذهن شما را بخواند، بنابراین باید به مردم بگویید که به چه فکر می کنید. در مورد آنچه نیاز دارید و می خواهید مستقیم و صادق باشید، و ممکن است به آن برسید.
 فرض کنید می خواهید با دوستتان وقت گذرانی کنید. به جای اینکه بگویید «کاش این آخر هفته برنامه‌هایی داشتم» بگویید «هی، می‌خواهی جمعه شب فیلم ببینی؟»
 اگر به هم اتاقی‌تان نیاز دارید که در خانه‌تان کمک بیشتری کند، نگویید: «کاش این مکان تمیزتر بود». بگویید: “آیا می‌توانید لباس‌های کثیف خود را در سبد مخصوص قرار دهید و وسایل شخصی خود را خارج از محوطه مشترک نگه دارید؟”

6.از خودگویی مثبت برای ایجاد انگیزه در خود برای اقدام استفاده کنید.

طبیعی است که افکار منفی در مورد خود داشته باشید، اما این می تواند شما را عقب نگه دارد. وقتی متوجه شدید که منفی فکر می کنید، آن فکر را زیر سوال ببرید و آن را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. علاوه بر این، مانترای مورد علاقه یا تاکید مثبت خود را در طول روز برای خود تکرار کنید تا خود را در مسیر نگه دارید.
 فرض کنید فکر می کنید “من هرگز در سخنرانی عمومی آنقدر خوب نخواهم بود.” با اشاره به اینکه هرکس از جایی شروع می کند و تمرین باعث پیشرفت می شود، این فکر را زیر سوال ببرید. سپس، به خود بگویید: “هر بار که این کار را انجام می دهم، در سخنرانی عمومی پیشرفت می کنم.”
 در طول روز، یک (مانترای) عبارت تاکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید، مانند: “من رویاهایم را زندگی می کنم”، “من موفق هستم” یا “من شادی را منتشر می کنم.”

 

روش سوم:پاسخ به شکست ها

 

1.تشخیص دهید که در تصادفات، بیماری ها یا رویدادهای خارج از کنترل شما مقصر نیستید.

همه در یک زمان سختی هایی را تجربه می کنند. این ناملایمات ممکن است شامل از دست دادن شغل، درگیری با یک بیماری یا آسیب دیدگی باشد. وقتی این اتفاقات می افتد خود را سرزنش نکنید، زیرا برای همه اتفاق می افتد.
 فرض کنید زمانی که شما در حال رانندگی بودید شخصی با ماشین شما تصادف کرد. این یک تصادف است و شما باعث آن نشدید. خودت را سرزنش نکن!
 هیچ کس نمی تواند بدون سختی زندگی کامل داشته باشد، حتی با استفاده از ابزاری مانند قانون جذب.

2.به جای اجتناب از سختی ها، روی تغییر پاسخ خود به سختی ها تمرکز کنید.

شما نمی توانید جلوی اتفاقات بد را بگیرید، زیرا این امکان پذیر نیست. با این حال، شما می توانید انتخاب کنید که واکنش بهتری نسبت به آنها داشته باشید. به جای ناراحت شدن، سختی ها را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید. سپس با افرادی که به شما اهمیت می دهند تماس بگیرید تا از آنها حمایت کنید.
 به عنوان مثال، فرض کنید شغلی را که واقعاً می خواستید از دست داده اید. به جای اینکه روی از دست دادن تمرکز کنید، بپذیرید که این بار قرار نبوده باشد. سپس، به این فکر کنید که چگونه می توانید از این تجربه برای انجام کارهای بهتر در دفعه بعد استفاده کنید.

 

3.وقتی آماده شدید، در موانع یا سختی ها به دنبال درس باشید.

این به شما کمک می کند تا موقعیت های خوبی را ببینید که توسط تجربه های سخت به زندگی شما وارد شده است. وقتی آماده شدید، به اتفاقاتی که افتاده فکر کنید تا ببینید چگونه به عنوان یک شخص رشد کرده اید. به طور مثال، در نظر بگیرید که چگونه تجربه شما می تواند شما را قادر به کمک به دیگران کند.
 قبل از اینکه آماده شوید، به خودتان فشار نیاورید تا به دنبال درس باشید.
 به عنوان مثال، شکست در کلاس ممکن است به شما یاد داده باشد که چگونه دانش آموز بهتری باشید، و گذر از یک جدایی بد ممکن است به شما بیاموزد که در یک رابطه چه می خواهید.

 

4.پس از یک شکست یا سختی کنترل را به دست بگیرید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

رویارویی با یک مانع می تواند اعتماد به نفس شما را متزلزل کند و ذهنیت مثبت شما را از بین ببرد، اما بازیابی کنترل قدرت شما را باز می گرداند. با فهرست کردن اقداماتی که می توانید برای حرکت به جلو انجام دهید، شروع کنید. سپس، یک کار کوچک انجام دهید تا به شما کمک کند در مسیر درست حرکت کنید.
 به عنوان مثال، فرض کنید شغل خود را از دست داده اید. به جای اینکه روی آن تمرکز کنید، رزومه خود را به روز کنید و فهرست های شغلی را مرور کنید. هنگامی که برای مشاغل جدید درخواست می دهید، در یک کلاس آنلاین رایگان شرکت کنید تا به تقویت مهارت های شغلی خود کمک کنید.

ترجمه : هیات تحریریه راز تیوان | علی عباسی

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *