چرا بیمار می شویم؟

5
(3)

آیا تا به حال از خودتان پرسیدید که

چرا بیمار می شویم؟

شايد اين سؤال براي شما پيش بيايد که وقتي مي‌گوييد جسم ما يک خرد برتري دارد و هميشه ميل به سلامتي وشادي دارد، پس چرا بیمار می شویم؟
بايد بدانيد که بيماري يک حالت ناخوشايندي است که هر کدام از ما بر خودمان تحميل مي‌کنيم. و بيماري حاصل افکار و باورهاي نادرست و عواطف منفي ماست.هرگونه بيماري درجسم، نشانه نوعي ناپاکي در ذهن است .و انسان هيچ وقت به خاطر پاکي و خوبي‌ها بيمار نمي‌شود. در کل بيماري نشان دهنده بيقراري و ناآرامي در ذهن است.

روزي يک پزشک به شخصي گفت: «بيماري تو در ذهنت خانه دارد»، آن شخص بي درنگ جواب داد:                        «عجب جايي براي خودش پيدا کرده است».

دقيقاً اين موضوع در مورد همه انسان‌ها و همچنين در مورد خودم صدق مي‌کند. چرا که بيماري من در ذهنيت خود که حاصل تجربيات، ترس‌ها و استرس، احساس ناخوشايند، افکار و باورهايم بود، لانه داشت. و فقط زماني توانستم آرام، آرام شفا يابم که سعي کردم ذهن خود را از اين ناخالصي‌ها، افکار منفي و بيماري زا خالي کرده و افکار مثبت و سازنده را جايگزين کنم.

احساسات منفی بیماری می آفریند.

پزشکان و متخصصان بر اين باورند که وقتي احساس‌هايي چون( غيبت، حسادت، نفرت و انزجار، کينه، ترس و وحشت، استرس و نگراني‌ها) به صورت دائمي و تبديل به عادت ما شوند. مي‌توانند سيستم و مکانيزم جسم ما را مختل کنند. و از اين طريق موجب بيماري‌هاي متعدد در جسم ما شوند. با اين حساب اگر عشق بورزيد، صحت و سلامتي هديه شماست و اگر بذر کينه و تنفر بکاريد، بيماري و ناخوشي درو خواهيد کرد.

مثلاً، وقتي پشت سر کسي غيبت مي‌کنيد يا خشمگين هستيد، قطعاً احساس خوشايندي نداريد. و در اغلب موارد احساس گناه مي‌کنيد. و اين احساس خوشايندي نبوده و زمينه ساز بيماري‌هاي جسمي خواهد شد. به جرأت مي‌توان گفت به خاطر اينکه مردم دنيا با توجه به افکار و باورهاي خود که بر اساس ترس و عدم امنيت شکل گرفته است، بيش از پيش با روشهاي مختلف به ناخواسته های خود يعني بيماري‌ها توجه مي‌کنند.

طبق قانون جذب اگر تمرکز و توجه ما بر روي چيزي بيشتر باشد آن را به سوي خود جذب مي‌کنيم.بنابراين با توجه کردن به بيماريها وعوامل بيماري زا ويا هر چيز منفي در محيط پيرامونتان، احساس ناخوشايندي در شما شکل مي‌گيرد. چونکه با ميل باطني دنياي درون شما که هميشه خواهان شادي، نيکي، عشق و سلامتي است منافات دارد.این موضوع باعث مي‌شود ارتعاشات و فرکانس‌هاي ناهماهنگي به کائنات ارسال کنيد. و طبق مکانيزم کائنات دوباره اين ارتعاشات منفي و مخرب و ناهماهنگ به شکل‌هاي مختلف از جمله بيماري به سوي شما باز مي‌گردد. با تداوم اين وضعيت ناخوشايند باعث جذب بيماري‌هاي بيشتر به سوي خودتان مي‌شويد.

از هر چيزي که بترسيد، به سرتان مي‌آيد

يک ضرب المثل که مي‌گويد: «از هر چيزي که بترسيد، به سرتان مي‌آيد».ما در دنيايي از ترس و نگراني و عدم امنيت که هر لحظه امکان دارد درمعرض اين بيماريها قرار بگيريم و مبتلا شويم و جان خودمان را از دست بدهيم،زندگي مي‌کنيم. تا زماني که بخواهيد اين افکار و نگراني‌هاي پوچ و بي اساس را بصورت نشخوارهاي ذهني مرور کنيدو به آنها بپردازيد باعث مي‌شويد با مرور زمان به باورهاي ذهني و قلبي شما تبديل شود.

بي شک چاره‌اي جز تجربه اين افکار و باورها به صورت بيماري و يا هر اتفاق ناگوار ديگر در دنياي واقعي و زندگي‌تان نخواهيد داشت. پس بهتر است براي خلق شرايط دلخواه خودتان که همان سلامتي است، در افکار و باورهاي خودتان تجديد نظر کنید. وتغييرات مثبت ايجاد کنيد؛ و باور کنيد تا ببينيد!

 

منبع: کتاب تئوری جوهر در آب و جذب سلامتی نویسنده: علی عباسی

نویسنده: هیات تحریریه راز تیوان – علی عباسی

 

34% -
جدید
99,000 تومان

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *