چرا به آرزوهای خود نمی رسید؟+ راه حل

چرا به آرزوی خود نمی رسید؟
4.2
(5)

آیا می دانید چرا به آرزوی خود نمی رسید و راه حل آن چیست؟

همه ما انسان ها همیشه آرزوها و رویاهای زیادی را در سر داریم. که برای رسیدن به آن ها تلاش می کنیم ولی گاهی به دلایلی این آرزوها برآورده نمی شود.

فقط آرزو داشتن کافی نیست

رویاپردازی ساده ترین و شیرین ترین کار دنیا است. و همه ما انسان ها همیشه آرزوها و رویاهای زیادی را در سر داریم که با تلاش و کوشش به برخی از آنها دست می یابیم. اما به دلایل متعددی نمی توانیم به همه آرزوهایمان دست پیدا کنیم . برخی مواقع ما انسان ها اگر به آرزویمان دست نیابیم،زندگی به کاممان تلخ میشود.و دنیا روی سرمان خراب میشود.با این بخش از راز تیوان همراه باشید تا بدانید علت نرسیدن به آرزوهایتان چیست و اگر به آرزویتان نرسیدید،چه کاری انجام دهید.

چرا به آرزوهایتان نرسیده اید ؟

احتمالاً آرزوی اشتباهی داشته اید

برخی از ما آرزوها و هدف هایی را در زندگی خود داریم،که آرزوی اشتباهی است. برخی از افراد ، آرزویی که دارند ، آرزویی می باشد که پدر یا مادر و یا دوستانشان برای آنها داشته است. مثلا پدر و مادر آرزو دارند که او پزشک شود. و بر همین اساس او نیز همین آرزو را در سر پرورانده، بدون اینکه علاقه ای به آن داشته باشد.آیا آرزوی شما هم آرزوی فردی دیگر است؟ اگر اینطور است، دیگر وقتش رسیده که،درباره آرزوی خودتان کمی فکر کنید .

همیشه نداشتن زمان کافی را بهانه کرده اید

اگر شما همیشه برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.و برای رسیدن به آن برنامه مشخصی داشته و به زمان توجه نمایید. خواهید دید که به آرزویتان می رسید. اما اگر همیشه زمان را بهانه کنید.و همیشه بگویید:وقت ندارم. وقت نمی شود. نمی رسم و برنامه ریزی نداشته باشید، نمی توانید به اهدافتان برسید . پس از این به بعد کمی خود و برنامه هایتان را تغییر دهید. و برای ساعات روزتان برنامه ریزی کنید.برای اینکه وقت کافی داشته باشید، برخی از کارهایی که لازم نیست انجام دهید را در طول روز حذف و برای خود وقت بخرید.مطمئن باشید با یک برنامه ریزی درست و دقیق و اراده قوی می توانید در مسیر درست و موفقیت بیشتر گام بردارید. و به اهداف خود برسید.

ترس هایتان یک عامل بازدارنده از آرزوهایتان است

اگر نمی دانید که چه چیزی شما را از مسیر رسیدن به آرزوهایتان دور می کند ، به خود بیشتر تو جه کنید . آیا همیشه دچار انواع ترس هستید ؟ باید بدانید ترس از شکست، ناامیدی یا ترس از اینکه مناسب انجام هدف خود نیستید، شما را از ادامه مسیر رسیدن به اهدافتان باز می دارد و از مسیر اصلی اهدافتان دور می کند. این ترس های احساسی و هیجانی اغلب مبنای منطقی ندارند.

خودتان را دست کم می گیرید

چنانچه همیشه خودتان را دست کم بگیرید. و بگویید انجام این کارها از عهده من خارج است. و نمی توانم آن را انجام بدهم ، این شما را از رسیدن به اهدافتان دور می کند. اگر از نظر ما رسیدن به هدفمان مشکل باشد، دست از تلاش بر می داریم. پس بهتر است با تغییر نگاه خود ،اگر نقطه ضعفی در رسیدن به اهدافتان در خود می بینید،برطرف کنید.زیرا هیچ کاری در دنیا ناممکن نیست و این ذهن انسان است که محدودیت برای خود ایجاد می کند پس باید از بیرون به شرایط و اهداف خود نگاه کنیم و دید وسیع تر و منطقی تری به شرایط پیدا کنیم.

نداشتن سرمایه کافی را بهانه می کنید

اگر همیشه دلیل نرسیدن به هدفتان را داشتن مشکل مالی عنوان می کنید.باید بدانید در برخی مواقع این یک بهانه است زیرا شما با راهکارهای ارزان قیمت نیز می توانید به اهداف کوچک برسید و راه را برای اهداف بزرگ هموار کنید . برای رسیدن به هدفتان باید همه هزینه را برآورد کنید.و جاهایی که می توان برخی از آنها را کم یا حذف کرد را مشخص کنید. همیشه در ذهن داشته باشید که می توان مشکلات مالی را برطرف کرد. پس به خاطر پول از هدفتان باز نمانید.

همیشه منتظر موقعیت عالی هستید

شاید همیشه منتظر هستید، تا در زمان مناسب و موقعیت عالی کاری را انجام دهید که مقدمه رسیدن به اهدافتان است ، باید بگوییم درجا خواهید زد زیرا هرگز زمان عالی پیدا نمی کنیم و اگر بخواهیم منتظر زمان مناسب باشیم، باید اهداف خود را از ذهنمان برای همیشه دور کنیم . اگر قرار باشد همیشه منتظر بهبود اوضاع بشوید باید همیشه منتظر بمانید و در آخر هم انگیزه خود را از دست بدهید. زمان منتظر ما نمی ماند و بسیار سریع می گذرد و تا چشم بر هم بزنید سنتان بالا می رود و هنوز هیچ کاری برای خود و اهداف خود انجام نداده اید. پس کمی تامل کنید و به زندگی افراد موفق نگاهی بیاندازید. همیشه آنها در سخت ترین موقعیت های زمانی،بزرگترین کارها را انجام داده اند.

اگر به آرزوهایتان نرسیده اید :

بیشتر به آرزویتان فکر کنید

به آرزوهایتان فکر کنید. اگر آرزوی شما غیر منطقی و خیلی رویایی باشد، شما نمی توانید به آن دست یابید. پس بهتر است درباره آرزوهای منطقیتان بیشتر فکر کنید. و هدفتان را برای رسیدن به آنها بگذارید .

همیشه اهداف بزرگ داشته باشید

همیشه آرزوی بزرگ اما منطقی داشته باشید تا در راستای تلاش برای رسیدن به آن به اهداف و آرزوهای کوچک خود برسید .

صبور باشید

اگر به آرزوهایتان نرسیده اید،شاید هنوز وقت رسیدن به آن ها نشده است.شاید با گذشت زمان و تلاش بیشتربتوانید به آرزویتان جامه عمل بپوشانید. پس صبور باشید و تلاش کنید.مطمئن باشید که به آن خواهید رسید.

فقط آرزو داشتن کافی نیست

رسیدن به اهداف یک سفر راحت و سریع نیست. و تنها لازمه رسیدن به هدف این نیست که شما یک آرزویی داشته باشید. و بدون تلاش به آن برسید. بلکه برای دست یافتن به آرزویتان باید یاد بگیریدو تلاش کنید .

 

منبع: اقتباس از Namnak

ترجمه و گردآوری: هیات تحریریه راز تیوان

 

 

این آموزش جهت کسب مهارت در هدفگذاری درست و رسیدن به آرزوهای خود توصیه می شود!

81% -
جدید
45,000 تومان

 

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *