10 روش برای عذر خواهی و آشتی با همسرتان

عذر خواهی و آشتی با همسرتان
5
(4)

      ؛ ده روش برای عذر خواهی و آشتی با همسرتان

در ادامه با ده نکته اصولی برای  عذر خواهی و آشتی با همسرتان  آشنا خواهید شد بنابراین توصیه می شود دقایقی را با راز تیوان همراه باشید:

1-انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید:

پذیرش انتقاد در مجادله ای که هر دوی شما فکر می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل است،کار مشکلی است ولی لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید!

2-به خود زمانی کوتاه برای استراحت بدهید:

در اوج بحث،فشار خون و تپش قلبتان بالا می رود. و ممکن است چیزهایی بگوئید که لزوما از بیان آنها منظوری ندارید.                در این مواقع به مکانی خلوت نیاز دارید.که از هم جدا شده، آرام بگیرید و افکار خود را جمع کنید.

3-گذشته را یادآوری نکنید:

فقط به چیزی که اکنون در حال روی دادن است،توجه کنید. آتش بیار معرکه نشوید.با فراموش کردن گذشته،زودتر به توافق می رسید.

4-به او بگویید که دشمنش نیستید:

اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید. و همسرتان به یک باره صدایش را بالا می برد و از کوره در می رود.                      کافی است به طرفش رفته و او را نوازش کنید.دستش را به آرامی در دست بگیرید. تا بفهمید که این مجادله،بی اهمیت است.

5-محیط دور و برتان را درست کنید:

محیط اطراف تاثیر مستقیمی روی احساسات ما دارد.عصبانیت یک احساس به ظاهر خشن است،اما با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز همیشه می توان آن را کنترل کرد.

6-مشکل ترین کلمه را به زبان بیاورید:

یک عذرخواهی واقعی شاید یکی از دشوارترین کارها تصور شود! برخلاف تصور عموم همه ی افراد قادرند کلمه “ببخشید!”         را به زبان آورند. تا به حال هیچ کس بعد از گفتن این کلمه غش نکرده است!

 

عذر خواهی و آشتی با همسرتان

7-جمله ای دلپذیر به او بگویید:

گاهی اوقات فراموش کردن حرف های آزار دهنده ی شما به کسی که دوستش دارید،مشکل به نظر می رسد.اما اگر تعریف و ستایش های مثبتی را با آن بیامیزید،رو به رو شدن با مسائل بسیار آسان تر خواهد شد.

8-بگویید که دوستش دارید:

هنگامی که می خواهید به حالت آشتی و صلح برگردید،بگویید که دوستش دارید.                                                      اطمینان دادن در مورد این موضوع که احساس شما نسبت به همسرتان هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد،بسیار خوب است.

9-برای چند ساعت بعد برنامه ریزی کنید:

بعد از این که در خانه اوضاع آرام شد.جهت آزاد شدن فکرتان از بحث،برای انجام فعالیت تفریحی آماده شوید.                            اگر همسرتان قبلا برای رزرو بلیط سینما یا هر چیز دیگری اقدام می کرد. این بار شما پیش قدم شوید و این کار را انجام دهید.

10-ببخشید و فراموش کنید:

عذرخواهی تنها به این معنا نیست که بگویید متاسفید،بلکه باید آن اتفاق را برای همیشه فراموش کنید. در حقیقت فراموشی باعث می شود که مساله ی مورد نظر راه بازگشت دوباره به رابطه ی میان شما را نداشته باشد.

 

ترجمه و نویسنده: هیات تحریریه راز تیوان | علی عباسی

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *