چرا قدرت ذهن ناخودآگاه شگفت انگیز است؟

قدرت شگفت انگیز ذهن ناخودآگاه
5
(2)

قدرت شگفت انگیز ذهن ناخودآگاه

ژوزف مورفی در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه می‌نویسد:

                          «شما می‌توانید اهداف به ظاهر غیرممکن را با به کنترل درآوردن ذهن خویش، به دست آورید.»

انسان دو نوع ذهن یا ضمیر دارد یکی «ذهن خودآگاه» و دیگری «ذهن ناخودآگاه». وقتی شما هرکاری را آگاهانه اراده می‌کنید. تصمیم می‌گیرید و انجام می‌دهید. این توسط ذهن خودآگاه شما فرماندهی و انجام می‌شود. هرگونه قضاوت، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و اداره امور زندگی روزمره شما با ذهن خودآگاه است. و در کنار آن ذهن، ذهن دیگری وجود دارد که مسئول امور اجرایی فعالیت‌های بدن می‌باشد که به آن «ذهن ناخودآگاه» می‌گویند.

ذهن ناخودآگاه شما فرمانبردار است

ذهن ناخودآگاه شما همواره گوش به فرمان ذهن خودآگاه شماست.و صرفاً دستورات آن را اجرا می‌کند. می‌توان از آن به عنوان کامپیوتر مرکزی بدن نام برد که کل سیستم بدن شما و عملکردتمام اعضا و جوارح بدن مانند قلب، ریه، کبد، معده، گردش خون و دستگاه گوارش وغیره را که به صورت غیر ارادی کار می‌کنند، اداره و کنترل می‌کند. وهمچنین باورها، هویت، شخصیت و اعتماد به نفس و عزت نفس انسان را ذهن ناخودآگاه می‌سازد. و انسان با قدرت ذهن ناخودآگاه خودش می‌تواند با انسان‌های دیگر، جهان آفرینش و کل کائنات هستی ارتباط برقرار کند.

چرا فقط 10 درصد؟

انسان‌ها تنها حدود ۱۰ درصد از توانایی‌های مغزشان استفاده می‌کنند. یعنی برای فعالیت‌های خود آگاه خود از قبیل تفکر، تصمیم گیری، تحرک، برنامه ریزی، بینایی، شنیدن، چشیدن، لامسه، بویایی و… تنها به ۱۰ درصد منابع مغزی خودش نیاز دارد. در این صورت ۹۰ درصد بقیه مغز به چه کاری مشغول است؟

بنابراین اگر 10 درصد از توانایی‌های مغز مربوط به ذهن خود آگاه باشد پس نود درصد بقیه متعلق به ذهن ناخودآگاه است. اغلب افراد به وضعیت ذهن ناخودآگاه خود اهمیت قائل نیستند، درحالیکه حتی تصور این که خودمان بتوانیم لحظه‌ای کنترل اعمال غیر ارادی بدن که قبلاً ذکر شد را داشته باشیم غیر ممکن است.

ذهن ناخودآگاه شما اطلاعاتی را که از طریق حواس پنجگانه دریافت می‌کند علاوه بر این که این اطلاعات وارد ذهن خودآگاه شما می‌شود یک نسخه از آن هم به ذهن ناخودآگاه شما وارد می‌شود و پس از دسته بندی در پرونده‌های جداگانه ذخیره و بایگانی می‌شود. و این اطلاعات در ذهن ناخودآگاه با دقت پردازش می‌شود و باعث ایجاد باوری در نظام باورهای شما می‌شود که در دنیای خارج متجلی شده و شما آن را تجربه می‌کنید.

 

ذهن ناخودآگاه چیست و چه قدرتی دارد؟

باورهای مثبت و ذهن ناخودآگاه

به فرض مثال وقتی که تولد نوزادی را می‌بینید و به آن فکر می‌کنید، خوشحال هستید، این باور که چقدر زندگی زیبا و دوست داشتنی است در وجود شما شکل می‌گیرد و این باور باعث شکل گیری روحیه شادی و نشاط، مثبت، امید به زندگی در شما می‌شود. برعکس اگر شاهد صحنه‌های مرگ و میر یا اتّفاقات غم انگیز باشید، غمگین می‌شوید و احساس خوبی نخواهید داشت و باور اینکه چقدر دنیا خشن و بی رحم است و زندگی ارزشی ندارد در شما شکل می‌گیرد و احساس خوبی ندارید در نتیجه از زندگی ناامید می‌شوید.

بنابراین کسی که این نگرش و باور را داشته باشد یا هیچ وقت دست به هیچ اقدامی نمی‌زند و یا اگر کاری را هم انجام دهد به شکست و ناکامی منجر خواهد شد. بر اساس این عملکرد، اگر ذهن ناخودآگاه با باورهای درست، فرمان سلامتی به سلول‌های بدن -که تشکیل دهنده اعضا و جوارح بدن واز همه مهمتردارای شعور و ذهن هستند- بدهد، انسان سلامت زندگی می‌کند.و در غیر این صورت انسان ناهماهنگی را در جسم خود احساس خواهد کرد و بیمار می‌شود. شاید شما هم مانند اغلب مردم فکر می‌کنید که عوامل بیرونی باعث بیماری یا سلامتی شما می‌شود. در حالیکه عامل اصلی ایجاد کننده بیماری و یا سلامتی، در ذهن ناخودآگاه شما نهفته است.

به دنیای درون خود با شگفتی نگاه کنید.

هریک از سلولهای بدن شما نقش ویژه‌ای را برعهده دارند؛ و بدن شما شبیه به یک سازمان، دارای سلول‌های رهبر و فرمانده، سلول‌های گشت و کنترل، تیم نجات، سلول‌های ترمیم، سلول‌های حافظه، سلول‌های تیم حمله و… می‌باشد. که تمام وقت سرگرم انجام وظیفه خودشان هستند. اگر چنانچه بخشی از وجود شما به هر علتی دچار ناهماهنگی و بیماری شود، در این هنگام سلول‌های مربوطه بصورت هوشمندانه این مشکل را شناسایی کرده و سلول‌های تیم گشت و کنترل، تیم ترمیم را به محل فرا می‌خوانند و طی یک فرایندی هوشمندانه داروهای مورد نیاز و به میزان لازم ساخته شده و در اختیار سلول‌های آسیب‌دیده قرار می‌گیردتا خودشان را بازسازی و ترمیم کنند.

اگر انسان به قدرت واقعی و شگفت انگیز ذهن ناخودآگاه پی ببرد، می‌تواند با تغذیه داده‌های درست که شامل افکار و باورهای درست و سازنده است کاری کند که تمام عمر در سلامتی کامل زندگی کند.

وقتی شما بر این باور هستید که فلان نوع غذا با بدن شما سازگار نیست. و به خودتان تلقین می‌کنید که شاید یا حتماً باعث مسمومیّت شما می‌شود. سلول‌های مسموم کننده آماده اجرای دستورات شما هستند. وبلافاصله بعد از میل آن نوع خوراکی یا غذا، تغییراتی را در فعل و انفعالات شیمیایی در سیستم گوارش شما بوجود می‌آورند. که شما مسمومیت و بیماری را به چشم خودتان ببینید. و در جسم خود احساس کنید.

یا اگر همواره احساس می‌کنید که چاق هستید.و از اینکه نمی‌توانید اضافه وزن خود را کنترل کنید، نگرانید و می‌ترسید. احساس ناخوشایندی به سراغتان می‌آید.در این صورت هم دستورات شما بصورت ناخودآگاه اجرا خواهد شد. و در مسیری هدایت خواهید شد و در موقعیت‌های قرار می‌گیرید. و غذاهایی به سمت شما کشیده خواهند شد. که در نهایت منجر به بروز چاقی و اضافه وزن شما می‌شوند. که بی شک خواسته و هدف شما نیست!

شما اشرف مخلوقات هستید!

ناگفته نماند که قدرت و توانایی انسان، صرفاً به قدرت جسمی او محدود نمی‌شود. و یک قدرت شگفت انگیز ماورا طبیعی دارد. اگر انسان خودش را همانگونه که خداوند می‌بیند، ببیند. آن هنگام موجودی می‌شود بی زمان، بی تولّد و بی مرگ؛ زیرا خداوند انسان را شبیه خودش آفرید.

خداوند متعال در یک حدیث قدسی فرموده است:

«ای بنده من، مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود کنم و همان گونه که من هر آنچه را اراده کنم خلق می‌کنم، تو اراده کنی و خلق شود» و این قدرت انسان است.»

به فرض مثال شما یک کامپیوتر دارید که کارهای روزمره خود را با آن انجام می‌دهید و به یک شبکه جهانی اینترنت وصل می‌شوید و با این کار به دنیای نامحدود اطلاعات دست پیدا می‌کنید آیا این جالب نیست؟ دقیقاً همین وضعیت و شرایط برای شما وجود دارد، اگر شعور نامحدود جهان را که تمام اطلاعات جهان هستی در آن وجود دارد را به شبکه جهانی اینترنت تشبیه کنیم و ذهن ناخودآگاه شما، راکه همان کامپیوتر وجود شماست در نظر بگیریم.

و اگر شما با قدرت ذهن ناخودآگاه خود، به این شعور نامحدود جهان متصل شوید، آیا قدرتی که شما از این طریق به آن دست پیدا می‌کنید شگفت انگیز وبی نظیر نیست؟
تمامی دانشمندان و هنرمندان مشهوردر طول تاریخ که در جهان شگفتی آفریده‌اند از این موهبت ارزشمند که در وجود همه انسانها وجود دارد آگاه بوده و به نحو مطلوبی سود جسته‌اند. فقط کافیست که شما هم باور کنید که می‌توانید، چون «شما اشرف مخلوقات هستید!».

منبع: کتاب تئوری جوهر در آب و جذب سلامتی | نویسنده: علی عباسی

نویسنده : علی عباسی |هیات تحریریه راز تیوان

 

این کتاب به جذب سلامتی جسم  و روح شما با قدرت تلقین و ذهن ناخودآگاه کمک می کند!

34% -
جدید
99,000 تومان

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *