چرا مثبت اندیشی می تواند سلامت جسمی را تقویت کند؟

مثبت اندیشی و سلامتی
5
(5)

چرا مثبت اندیشی می تواند سلامت جسمی را تقویت کند؟

مثبت اندیشی می تواند زندگی ذهنی شما را متحول کند، سطح شادی روزانه شما را افزایش دهد و مسیر موفقیت شما را تسریع کند . با این حال، مزایای یک دیدگاه مثبت‌تر می‌تواند به روش‌های جالب و شگفت‌انگیزی بر سلامت جسمانی شما نیز گسترش یابد. تاثیر مثبت اندیشی بر سلامتی

البته، ممکن است روزهایی باشد که متوجه شوید مثبت اندیشی آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست.با این حال، تا زمانی که اجازه ندهید منفی گرایی روز شما را کنترل کند، همیشه باید راهی برای شروع دوباره مثبت اندیشی وجود داشته باشد.

مثبت اندیشی می تواند به بهبود بسیاری از جنبه های مختلف زندگی و همچنین سلامت جسمانی شما کمک کند. اگرچه ممکن است همیشه مثبت اندیشی سخت باشد، تلاش برای نگاه کردن به نکات مثبت حتی زمانی که با موقعیت های منفی روبه رو می شوید یک دستاورد بزرگ است.ممکن است روزهایی باشد که آنقدر که دوست دارید مثبت نشوید…

با این حال، سعی کنید در مواقعی که ممکن است منفی باف باشید، فکر نکنید. در عوض، روی زمان هایی که مثبت هستید تمرکز کنید.

امیدوارم این تمرینات مثبت اندیشی بتواند به شما کمک کند تا سفر خود را برای داشتن یک زندگی مثبت آغاز کنید.

1. مثبت اندیشی سطح استرس را کاهش می دهد

مطالعات روی افراد مثبت اندیش قویاً نشان می دهد که این افراد در مقابله با استرس بهتر هستند. به طور مشابه، آنها بیشتر وقت خود را صرف تمرکز بر راه حل های سازنده مشکلات می کنند.

آزمایش‌های قلبی عروقی روی افراد خوش‌بین و بدبین نشان می‌دهد که بدن افراد خوش‌بین با سرعت بسیار بیشتری به حالت آرامش (از جمله ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت) باز می‌گردد. این توانایی برای کنترل استرس می تواند به مزایای سلامتی قابل توجهی منجر شود.

برای یک چیز، سطح استرس بالا برای افزایش فشار خون شناخته شده است و با افزایش خطر مشکلات سلامتی مانند دیابت و زوال عقل مرتبط است.

تاثیر مثبت اندیشی بر سلامتی

2. مثبت اندیشی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد

تحقیقات جالب در مورد ارتباط بین سلامت جسمی و روانی از این ادعا (در ابتدا گیج کننده) حمایت می کند که تفکر مثبت می تواند مقاومت در برابر بیماری ها را افزایش دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که فعالیت در بخش‌هایی از مغز که با تجربه احساسات منفی مانند ترس و غم مرتبط است، با پاسخ ضعیف‌تر سیستم ایمنی بدن به واکسن‌ها مرتبط است.در همین حال، مثبت اندیشانی که به رویاها و اهداف خود خوش بین هستند، پاسخ ایمنی قوی تری دارند.

مطالعات بیشتر همچنین نشان می دهد که افراد دارای نگرش های خوش بینانه کمتر به ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شوند.به علاوه، بیمارانی که با بیماری‌های بالقوه لاعلاج تشخیص داده می‌شوند، پس از دریافت درمان‌ها، پیشرفت‌های مداوم و قابل‌توجه‌تری را تجربه می‌کنند.

3. مثبت اندیشان تمایل به پذیرش سبک زندگی سالم تر دارند

به نظر می رسد برخی از فواید مثبت اندیشی برای سلامتی با این واقعیت مرتبط باشد که مثبت اندیشان به خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و انجام انواع مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه علاقه مند هستند.

به عنوان مثال، مقاله اخیر مجله پزشکی که ارتباط بین خوش بینی و سطوح بالاتر کلسترول خوب را مستند کرده است، ممکن است با این علاقه به زندگی سالم توضیح داده شود.

فرضیه مشابهی را می توان برای این واقعیت به کار برد که مثبت اندیشان کمتر از حملات قلبی رنج می برند. آنها تقریباً 9 درصد کمتر در معرض سکته مغزی هستند.

با این حال، هنوز هیچ اتفاق نظری در مورد اینکه آیا تفکر مثبت مستقیماً بر سلامت تأثیر می گذارد یا از طریق تأثیرگذاری اول بر سبک زندگی انجام می دهد، وجود ندارد. بنابراین، تحقیقات در جهت علّیت ادامه دارد.

4. مثبت اندیشان می توانند طولانی تر زندگی کنند

در نهایت، با توجه به موارد فوق، منطقی است که به نظر می رسد مثبت اندیشان امید به زندگی بهتری دارند. یک مطالعه قابل توجه روی بیش از 600 بیمار بیمارستانی در دانمارک نشان داد که افرادی که دارای بیشترین خلق و خوی مثبت هستند، نزدیک به 60 درصد بیشتر احتمال دارد که حداقل پنج سال دیگر زندگی کنند.

این نتیجه ممکن است تا حدی با برخی از مزایایی که اخیراً بررسی کردیم مرتبط باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که بسیاری از پیوندهای کشف نشده دیگر بین تفکر مثبت و سلامت جسمانی وجود داشته باشد. یک چیز واضح است:

با تمرکز بر چیزهای خوب در زندگی و قرار دادن یک رویکرد سازنده برای مشکلات، خود را برای یک زندگی شادتر و طولانی تر آماده می کنید. تاثیر مثبت اندیشی بر سلامتی

 

منبع: thelawofattraction | کاترین هرست

ترجمه: هیات تحریریه راز تیوان | علی عباسی

 

این کتاب به جذب سلامتی جسم  و روح شما با قدرت تلقین و ذهن ناخودآگاه کمک می کند!

34% -
جدید
99,000 تومان

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *