چگونه در 5 مرحله عزت نفس ایجاد کنیم؟

چگونه در 5 مرحله عزت نفس ایجاد کنیم؟
5
(5)

چگونه در 5 مرحله عزت نفس ایجاد کنیم؟

خبر خوب این است که گام‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید از امروز برای افزایش ارزش خود و پرورش عزت نفس بالا انجام دهید.
با در اولویت قرار دادن این مراحل در این ماه، اعتماد به نفس و خودباوری خود را تقویت خواهید کرد و در عین حال توانایی های خود را برای انجام کارهای بیشتر در سال آینده به طور چشمگیری افزایش می دهید.

1- نقاط منفی اطراف خود را شناسایی کنید

شما همان چیزی هستید که خود را با آن احاطه کرده اید! اگر زمان زیادی را در کنار افراد منفی سپری کنید که نظرات آنها شما را تشویق می کند.که در مورد خود و دنیای اطرافتان بد فکر کنید،تأثیر زیادی بر احساس ارزشمندی شما خواهد داشت. و در نتیجه عزت نفس پایینی خواهید داشت.

اگر زمان زیادی را صرف گوش دادن به اخبار منفی، خشمگین و افسرده‌کننده در تلویزیون یا آنلاین کنید، همین‌طور است.
به یاد داشته باشید که نمی توانید آنچه دیگران می گویند یا انجام می دهند یا اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می دهد را تغییر دهید. اما شما می توانید نحوه واکنش خود را به آنها تغییر دهید!

به همین دلیل است که من شما را تشویق می‌کنم از افراد، مکان‌ها و رویدادهای منفی که روحیه و دیدگاه شما را تیره‌تر می‌کنند دوری کنید و از افتادن در «تله‌ی خودگویی منفی» خودداری کنید. کیهان به انرژی که شما به دنیا می‌دهید پاسخ می‌دهد – بنابراین اگر در حال ارسال احساسات منفی هستید، در عوض افراد، تجربیات و انرژی منفی را جذب خواهید کرد.
من تضمین می کنم که اگر آگاهانه خود را با افراد مثبت احاطه کنید و برای پرورش ذهنیت مثبت تلاش کنید، شادی و رضایت بیشتری را تجربه خواهید کرد و به نتایج بسیار بهتری در زندگی دست خواهید یافت. این اولین و مهمترین قدم برای یادگیری نحوه ایجاد عزت نفس و شروع به باور کردن به خود است.

2- از قدرت مثبت اندیشی استفاده کنید

طرز فکر مثبت چیزی نیست که شما با آن متولد شده اید.چیزی است که می توانید آگاهانه آن را پرورش دهید. این مهم است اگر می خواهید بدانید چگونه عزت نفس خود را افزایش دهید!
جملات تاکیدی مثبت ابزاری عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و راهی قدرتمند برای غلبه بر احساسات منفی یا مسائل مربوط به عزت نفس پایینی است که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید.

به عبارت ساده، یک تأیید مثبت عبارتی است که شما چندین بار در روز با خود تکرار می کنید تا ضمیر ناخودآگاه خود را فعال کنید تا به ایجاد واقعیتی که می خواهید تجربه کنید کمک کند. بنابراین اگر می‌خواهید خود را فردی تجسم کنید که توانایی دستیابی به اهدافتان را دارد، چیزی شبیه این می‌گویید: «خیلی خوشحال و سپاسگزارم که [به این هدف رسیدم] و [این تجربه را دارم». با گفتن این موضوع هر روز به خود، شروع به باور آنچه به خود می‌کنید خواهید داشت و عزت نفس بالایی را که برای تحقق بخشیدن به اظهارات خود به آن نیاز دارید، در خود پرورش خواهید داد!

3- چالش های جدید را بپذیرید

بهترین راه برای متقاعد کردن خود به اینکه توانایی دستیابی به موفقیت را دارید این است که واقعاً به آن برسید! به عبارت دیگر، برای خود اهداف تعیین کنید و سپس به آن اهداف برسید.
اشکالی ندارد که از کارهای کوچک شروع کنید و راه خود را برای رسیدن به اهداف بزرگتر ادامه دهید – نکته مهم این است که بگویید “من این کار را انجام خواهم داد” و سپس آن کار را انجام دهید تا بتوانید خود را فردی ببینید که به یک هدف متعهد است و سپس به آن دست می یابد!

زیرا وقتی ریسک‌های جدید را با موفقیت انجام می‌دهید، فردی با اعتماد به‌نفس‌تر می‌شوید و از پذیرفتن ریسک‌های بزرگ‌تر الهام می‌گیرید . و هر چه ریسک بزرگتر باشد، پاداش بیشتری را تجربه خواهید کرد! این یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده قدرتمند برای ایجاد اعتماد به نفس است.

4. موفقیت های خود را تصدیق کنید

ما، انسان ها، تمایل داریم که در مورد اشتباهات و شکست های خود وسواس داشته باشیم.و تمام چیزهای باورنکردنی را که در زندگی خود به دست می آوریم،فراموش کنیم.
اما اگر به دنبال یادگیری نحوه ایجاد عزت نفس هستید،بسیار مهم است که هر هفته (و در پایان هر سال) زمانی را برای مرور و تصدیق تمام موفقیت های گذشته خود اختصاص دهید.

وقتی همه کارهایی را که انجام داده اید و تحمل کرده اید به یاد می آورید. به شما این امکان را می دهد که خود را فردی ببینید که قادر به دستیابی به چیزهای بزرگ است. وتمایل شما را برای مقابله با چالش های جدید افزایش می دهد. و این به نوبه خود اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی شما را افزایش می دهد.

در یک یادداشت مرتبط، وقتی دیگران از شما برای موفقیت‌هایتان تعریف می‌کنند یا به شما تبریک می‌گویند، از پذیرش آن نترسید و بگویید «متشکرم». خیلی وقت‌ها می‌خواهیم خودمان را کوچک کنیم و بگوییم «واقعاً چیزی نبود». اما تصدیق دستاوردهای خود کلید عزت نفس و خودباوری بالاست.

5. مراقب سلامتی خود باشید

وقتی در ذهن، بدن و روح خود احساس خوبی داشته باشید.احساس خوب نسبت به خود  دارید به همین دلیل بسیار مهم است که به خوبی از خود مراقبت کنید!
این به این معنی است که به اندازه کافی بخوابید تا هوشیاری ذهنی برای تصمیم گیری خوب و انرژی برای انجام کارها داشته باشید. همچنین به این معنی است که درست غذا بخورید.و فعالیت بدنی کافی داشته باشید، تا بدن خود را سالم و قوی نگه دارید. و آنچه را که باید انجام دهید تا از نظر روحی با دیگران و دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید.
همه این موارد عزت نفس و احساس ارزشمندی شما را افزایش می دهد.بنابراین می توانید به توانایی خود برای رسیدن به هر چیزی که می توانید تصور کنید، ایمان داشته باشید.

 

منبع:سایت جک کنفیلد

ترجمه: هیات تحریریه راز تیوان -علی عباسی

این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آرا: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *